همایش دو روزی شهرداران و شوراهای اسلامی سراسر استان کرمان با حضور مسئولان ارشد استانی به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار شد.
در حاشیه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استان کرمان درباره میزبانی خوب شورا و شهرداری سیرجان گفت: همایش خوبی بود. ملاقات شوراها انجام شد و و رد و بدل تجربیات موضوع مهمی بود. نشست‌ها جمع بندی می‌شود. اگر موردی هم داشته باشند که قابلیت طرح داشته باشد در جلسه نشست‌ها مطرح خواهد شد.
در ادامه حسن خدامی رییس شورای شهر سیرجان نیز درباره میزبانی سیرجان از شوراها و شهرداری های سراسر استان به بهانه روز شوراها، گفت: میزبانی شهر سیرجان پیشنهاد استانداری بود. در این جلسه تبادل اطلاعات و تجربیات صورت می‌گیرد که انشا الله بتواند مفید واقع بشود. برای توسعه و پیشرفت تمام شهرهای استان کرمان و به خصوص شهر سیرجان که استفاده بکند و انشا الله بتوانیم با همت اعضای محترم شورا و شهردار محترم و مدیران در مدت باقی مانده انجام بدهیم و انشا الله رضایت شهروندان و خداوند تبارک رو داشته باشیم.
علی اکبر کریمی‌پور شهردار سیرجان نیز در حاشیه برگزاری همین همایش به خبرنگاران گفت: در این همایش دو روزه که به میزبانی سیرجان برگزار شد، هم‌اندیشی، هم افزایی و برگزاری کارگاه آموزشی هدف بود. این همایش به صورت هر ساله با حضور مسئولین استانی در یک شهر برگزار می‌شود و امسال این افتخار نصیب سیرجان شد که میزبان شهرداران و اعضای محترم شورای شهرهای استان باشیم.
شهردار سیرجان در ادامه به رو به توسعه بودن شهر سیرجان اشاره کرد که با توجه به پایان ظرفیت‌هایی که دارد، این مسیر پیشرفت را به سرعت دارد طی می‌کند. کریمی‌پور اظهار امیدواری کرد که عایدی این میزبانی که به سیرجان سپرده شد، به مردم و شهر سیرجان برسد.
در همین همایش  منصور عزیز آبادی رییس شورای عالی استان نیز در جمع خبرنگاران گفت: جلسه‌ای که برگزار شد برای من خیلی جالب بود و همکاران من در شورای شهر و شهرداری زحمات بی‌شائبه‌ای داشتند. از 9 هزار و صد و پنجاه و هشت نفر اعضای شورای سراسر استان تقدیر و تشکر شد و من به نوبه‌ی خود به خاطر کیفیت بالای برگزاری این همایش عالی از فرماندار سیرجان و امام جمعه این شهر و شهردار پرتلاش و همکاران عزیزم در شورای شهر سیرجان تشکر می‌کنم
علیرضا ریاضی شهردار بم نیز با اشاره به امکانات خوب برگزاری همایش گفت: امکانات بسیار کامل و جامعی در مجموعه شهر سیرجان بود که بسیار جذاب و جالب بود و کیفیت بسیار عالی بود. هم از پذیرایی و هم از استقبال و هم از اسکان و هم از برنامه همایش که برگزار شد همه الحمدالله بسیار عالی است و این همایش دو روزه، آخرین دستاوردهای شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان به نمایش گذاشته شد تا از شهرهای برتر در مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل تجلیل شود.
در پایان گفتنی‌ست که در این همایش دو روزه آخرین دستاوردهای شهرداری و شورای شهر سیرجان به نمایش گذاشته شد و از شهرهای برتر تجلیل به عمل آمد.